Goodbye 2008. What 2008 has taught me.

beach

Never had the time to this. Just something I thought I would do to recap my Year 2008.

January, the start of 2008.
New class, new year, oh brother…
I always hated the new year, means new things to do, new stuff, most importantly, end of holidays and star of another gruelling 40 weeks of school.
Everyday just trying to stand strong, but school is just sucky at the beginning…
Don’t get me wrong, I love 3F 08, just had a rough start
You can’t get a perfect start always. Brick walls are there for a reason

March, the beginning
Started to blend with my new class, less niao-ing lol. haha
Wasn’t really struggling with tests or homework, it was still ok.
1st term is over. *phew*
Learnt how to play dota, tio owned at the beginning =.=” zzz
Didn’t even touch maple, too busy or just too lazy?
Every new beginning comes from some other ending, from a small beginning come great things

May, the journey
Started to play basketball with my class, was soooooo noob back then (now still noob. lol)
Studies was still ok, managed to get a 2.93 GPA
Private servers are so fun and it’s free. Screw A$ia$oft
Level camp was fun, playing bridge, taitee, blackjack, mahjong, learnt new games like 100 (Mr Yap teach de), sabotaging each other was fun (and when it fails you can go LOL at him)
It’s good to have an end to the journey, but it’s the journey that matters

September, the struggle
Started to slack off a bit, stared to fail all maths and sciences test
Skipped CCA like nothing, even if I went I also slacked inside
Then at the end, just started to chiong like shit for EOYs
Everday weekend, going to Starbucks and blowing $7 for a frap, studying from morning to evening
At this rate, I didn’t get enough sleep, just slept and slacked during classes.
But I can’t give up…
What the struggle, continue the climb. Take it one step at a time, no matter how tough the climb will be.

November, the end of a journey
Flunked EOYs, got a GPA of 2.20. Had to stay back 2 weeks for extra remedial lessons. Lol I deserved it =.=
Had fun during the chalet, watching movies, the MTG tournament, playing mahjong, trying to get the volleyball on the roof by building a structure of tables and pilows.
Went to Taiwan for a while, great to see my grandma and grandpa, had some fun with my niece and nephew, went to 101 and had some great food. I kept brushing off being take pictures of (don’t know how to phrase it), now nothing to remember the great views. DAMN x3!
Com was down, was very bored, went out for a couple of times. That was it. Quite a boring 2008 holiday for me.
And me, I just offically got 1 year older, felt birthdays were quite a bore, had a smally party at Orchard. (Thanks guys, you all were awesome!)
There are things that we never want to let go of, but letting go isn’t the end, it’s just a new beginning.

That was my 2008, it felt quite short compared to others.
365 days of growing up day by day, may well pay off in 2009
2008 changed me a lot in a lot of ways. 給了我另一種面對人生的姿態.
No point crying over spilled milk anyway =D

You just have to decide if you’re a Tigger or an Eeyore
tigger and eeyore
Eeyore is pessimistic, depressed, and deflated. He has no self-confidence and doesn’t think he does anything right. On the other hand, Tigger is energetic, joyful, enthusiastic, and positive. All a Tigger wants to do is have fun. You decide who you want to be.

Advertisements